Principală  —  Ediţia PRINT  —  Ştiri vechi   —   BATIM - editorii şi clienţii…

BATIM – editorii şi clienţii de publicitate s-au unit

21 de instituţii – editori, clienţi de publicitate şi agenţii de publicitate – , au desfăşurat la Chişinău Adunarea Generală de constituire a Biroului de Audit al Tirajelor şi Internetului din Moldova (BATIM).

Această Adunare a constituit şi finalizarea proiectului CIJ „Sporirea capacităţilor instituţiilor relevante în vederea creării Biroului de Audit al Tirajelor în Moldova”, implementat cu sprijinul Fundaţiei Eurasia, Reprezentanţa din Moldova, cu resurse financiare din partea Ministerului de Externe al Olandei şi ale Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare (USAID). În calitate de consultant, proiectul a beneficiat de serviciile lui Liviu Burlacu, Secretar General al MATESZ (Biroul de Audit al Tirajelor din Ungaria)

 Biroul de Audit al Tirajelor şi Internetului din Moldova (BATIM) este o organizaţie creată de către industria de publicitate din Republica Moldova şi are scopul de a oferi informaţii media ce vor deveni un standard în tranzacţiile de publicitate din ţară. BATIM va fi o organizaţie non-profit, transparentă şi echidistantă, care va furniza cifre credibile despre tirajele presei din Republica Moldova, ulterior orientându-se spre evaluarea traficului de internet, dar şi alt gen de studii ale pieţei media. BATIM este deschis tuturor organizaţiilor media – indiferent de limba, conţinutul editorial şi orientarea politică a publicaţiilor editate de acestea -, clienţilor de publicitate şi agenţiilor de publicitate.

 În cadrul Adunării Generale au fost aprobate Denumirea, Statutul şi Bugetul Asociaţiei, au fost alese organele de conducere şi de control ale viitorului BATIM.